Conferentie
Durven, zien, ervaren & delen

Anneke Ingwersen werkt als consulent/trainer bij Kunstbedrijf Arnhem. Ze is autonoom kunstenaar en heeft passie voor kunsten die schurende maatschappelijke kwesties aanraken.

 

Annette Hamelink is consulent/trainer bij Kunstbedrijf Arnhem. Zij legt de nadruk op het creatief proces binnen muziekeducatie en het bevorderen van een nieuwsgierige houding bij kinderen en leerkrachten.

 

Doreen Keurentjes is consulent/trainer bij Kunstbedrijf Arnhem. Vanuit de kracht van de verbeelding, verwondering en eindeloze mogelijkheden, boort zij kwaliteiten aan bij kinderen en leerkrachten, waarvan zij het bestaan (nog) niet wisten.

 

Ingrid Wielema werkt als consulent/trainer bij Kunstbedrijf Arnhem. Daarnaast is zij grafisch vormgever. Zij gebruikt haar voorliefde voor een ambachtelijke werkwijze als inspiratie om anders te kijken en denken. Daarmee stimuleert zij kinderen en leerkrachten hun eigen creatieve proces en talenten te ontdekken en vorm te geven.

 

Jillis Verbeek is consulent/trainer bij Kunstbedrijf Arnhem. Hij is beeldend kunstenaar en leerkracht in het basisonderwijs. Vanuit nieuwsgierigheid, verwondering, verbeeldingskracht en creativiteit leert hij leerkrachten en leerlingen zelf initiatief te nemen om hun eigen weg te volgen.

 

Mark Mieras is wetenschapsjournalist maar vooral bekend als auteur van de bestsellers ‘Ben ik dat?’ en ‘Liefde’’. Mieras, die ooit cum laude afstudeerde in de theoretisch natuurkundige, verbindt in zijn werk wetenschap, kunst en innovatie.
[Foto: Hein van Den Heuvel]

 

Miriam van Meer werkt als consulent/trainer bij Kunstbedrijf Arnhem. Zij helpt scholen cultuureducatie terug te brengen naar het hart van het onderwijs. Door haar brede ervaring in het lesgeven aan en theatermaken met kinderen, (Pabo-)studenten en leerkrachten, is zij een echte onderwijsspecialist.

 

Nataschenka le Clercq werkt als trainer/consulent bij Kunstbedrijf Arnhem. Zij ontwikkelt met passie en bevlogenheid een vakoverstijgende manier van werken, waarin taalontwikkeling en theateronderwijs samensmelten.

 

Noura Rezgui werkt als trainer/consulent bij Kunstbedrijf Arnhem. Daarnaast werkt zij als dansdocent en choreograaf. Noura laat leerkrachten zien dat het stellen van de juiste vraag en het formuleren van duidelijke opdrachten kinderen letterlijk en figuurlijk ruimte geeft. Zonder angst laten gaan en doen, voelen en delen.

 

Pieter Mols werkte als leerkracht in alle groepen van het basisonderwijs, was directeur van een erfgoedmuseum en schoolbegeleider. Hij ontwikkelt, doceert en publiceert op het terrein van cultuur, cultuureducatie en onderwijsinnovatie en is zelfstandig cultureel ondernemer in ContraPunt, cultureel constructiebureau.

 

Simone Kuijpers is al geruime tijd werkzaam in het onderwijs. Voorheen als leerkracht en cultuurcoördinator en nu als multidisciplinair kunst- en cultuuraanbieder. Zij is altijd op zoek naar zingeving binnen een creatief speelveld in verbinding met anderen. Zowel het onderwijs als de kunsten hebben haar passie.

 

Suzan Lutke is saxofonist, muziekdocent en onderwijskundige en heeft een grote fascinatie voor creativiteit. Ze is, samen met Olga Potters, auteur van het boek ´Leren van Kunst´. In dit boek staat de vraag centraal wat we kunnen leren van kunst als het gaat over creativiteit en hoe we dat kunnen vertalen naar andere plekken in het onderwijs.

 

Tjeerd Kootstra werkt als consulent/trainer bij Kunstbedrijf Arnhem. Hij is mede-ontwikkelaar van de training MediaCreativiteit en verzorgde deze bij veel scholen in het primair onderwijs. Tjeerd houdt zich vaak bezig met projecten waar kunst, techniek en media samenkomen.